Lastväxlare

Vi säljer lastväxlare från Multilift Hiab, Joab mfl med kapacitet från 3 ton och uppåt. En lastväxlarbil kan kombineras med andra påbyggnader i ett stort antal varianter t.ex med Laxolås.

Vare sig du väljer en lastväxlare med framstam eller redskapsfäste, fast på ram eller snabblås, radiostyrning eller styrning från hytt, kontakta oss för en lösning som är helt anpassad efter dina behov. Fråga alltid oss om en offert!

Volvo FH 6x4 4,60 med fabriksmonterade skärmar och sidokjolar. Dekorränder i silver på bil och sidokjolar lackade av KML, Kvissleby. Frontdetaljer och skärmar lackerade av Westerbring billackering Hudiksvall. Påbyggd med lastväxlare Multilift Ultima 21ton. Rostfri verktygslåda med integrerad öppning i sidokjol, rostfri hydraultank. Lightfix Frontliner och bakre båge Rearlight. Takbåge fram från Kama.

Volvo FH 6×4 4,60 med fabriksmonterade skärmar och sidokjolar. Påbyggd med lastväxlare Multilift Ultima 21ton.

 

Lastväxlarbyggnation med vågcellsutrustning. Lastväxlare Ultima 22ton, vågsystem Botek CVB, kompressor Typhon II med radiostyrning. Rostfri hydraultank bakom hytt, hydraulpump och hydraulmotor från Sunfab. Rostfri verktygslåda med dubbeldörrar och värme, sandlådor Slirej med rostfria behållare. Rolba rostfria slangrännor. Kundanpassade rostfria sidokjolar, lykthållare och logotypeskyltar med bakgrundsbelysning. Koppling VBG MFC. Hytten lackerad i grön metallic av IPM Norden, Ljusdal. Chassieram med växlare lackerad i svart metallic av Bollnäs Billackering. Bågar och Frontskydd Trux.

Lastväxlarbyggnation med vågcellsutrustning. Lastväxlare Ultima 22ton, vågsystem Botek CVB, kompressor Typhon II med radiostyrning.

 

Scania 6x4 4,55 påbyggd med Multilift Ultima lastväxlare 18 ton. Rikligt utrustad lastväxlare med snabbfunktioner. Skräddarsydda ramtäckningsplåtar i lackerad durkaluminium, rostfri verktygslåda med integrerad öppning i fabriksmonterad sidokjol.

Scania 6×4 4,55 påbyggd med Multilift Ultima lastväxlare 18 ton. Rikligt utrustad lastväxlare med snabbfunktioner. Skräddarsydda ramtäckningsplåtar i lackerad durkaluminium, rostfri verktygslåda med integrerad öppning i fabriksmonterad sidokjol.

 

Volvo 8x4 påbyggd med manuella Laxo snabblås i kundens egen standard, fast redskapsfäste typ Åkarnas med hydraultank bakom hytt. Lastväxlare Multilift Ultima 24ton med vibrator på krokpelaren, multifasteranslutning och stödbensholkar. Verktygsskåp med värme stående bakom hytt och rostfri låda med öppning i sidoskydd. Bakre takbåge Lightfix med arbetsljus och Standby rotorljus.

Volvo 8×4 påbyggd med manuella Laxo snabblås i kundens egen standard, fast redskapsfäste typ Åkarnas med hydraultank bakom hytt. Lastväxlare Multilift Ultima 24ton med vibrator på krokpelaren, multifasteranslutning och stödbensholkar.

 

Volvo 8x4 3,70 Växlaren är en Palfinger T24, redskapsfäste kundanpassat med stående hydraultank. Variabelt system med uttag för Sprider och kran. Rostfria bågar från Kama och Lightfix, verktygslåda Alf Pettersson. Asfaltsbalk Åkarnas. Styrsystem för fjärrstyrning med spriderns manöverdon mot Volvos VDO styrning. Hyttdekor och chassiemålning utförd av IPM Norden.

Volvo 8×4 3,70 Växlaren är en Palfinger T24, redskapsfäste kundanpassat med stående hydraultank. Variabelt system med uttag för Sprider och kran.

 

Lastväxlare Multilift Ultima 21 med redskapsfäste och hydraultank. Rostfri verktygslåda innanför fabriksmonterad sidokjol med integrerad öppning i kjolen. Sandlådor Autoline C50, drag VBG795.

Lastväxlare Multilift Ultima 21 med redskapsfäste och hydraultank.